Kiedy refakturowane usługi są objęte limitem kosztów
Wyłączenie z limitu kosztów przewidziane dla usług marketingu i promocji nie dotyczy ostatecznych odbiorców tych czynności, gdy są one odsprzedawane przez podmioty powiązane, nawet jeśli pierwotnie zostały nabyte od niezależnych dostawców.
Tak wynika z interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 2 lipca 2018 r. (0114- KDIP2-3.4010.138.2018.1.MC).
Podatnik wystąpił o wydanie indywidualnej interpretacji w zakresie obowiązujących od 1 stycznia 2018 r. przepisów wprowadzających ograniczenie wysokości kosztów podatkowych z tytułu wydatków ponoszonych na nabycie niektórych usług niematerialnych od pomiotów powiązanych do wysokości 5 proc. od wartości podatkowego wyniku EBITDA danego podatnika (z uwzględnieniem dodatkowej kwoty 3 mln zł).
Wnioskodawca jest spółką z branży deweloperskiej, planuje nabywać usługi w zakresie marketingu i wsparcia sprzedaży. Schemat transakcji będzie następujący: usługi te będą nabywane od podmiotów trzecich przez spółkę z grupy kapitałowej wnioskodawcy, która następnie odprzeda te usługi do finalnych odbiorców, w tym również do wnioskodawcy.
Podatnik wystąpił o potwierdzenie, że wydatki, które ponosi z tytułu nabywanych od spółki powiązanej usług, nie będą objęte limitem kosztów usług...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta